Szanowni Państwo,
za nami pierwsza wystawa ZooWeekend w Katowicach w Międzynarodowym Centrum Kongresowym (koło Spodka).
Przesyłamy Państwu podsumowanie przedsięwzięcia i już dziś zapraszamy na kolejną edycję, 9-10 czerwca 2018 r., która planowana jest na jeszcze większą skalę pod kątem powierzchni wystawy i liczby stoisk i wystawców.
W wystawie ZooWeekend wzięło udział ok. 8 000 uczestników. Cieszą nas pozytywne opinie, które zbieraliśmy w trakcie wystawy, jak i poprzez media społecznościowe. Zachęcamy do zapoznania się z przykładowymi opiniami uczestników pierwszej edycji ZooWeekend:
Fajnie spędzona sobota. Super atmosfera. Bardzo mili wystawcy z ogromem wiedzy, chętnie odpowiadali na pytania. Oby z roku na rok było ich coraz więcej
Zniżka na wstęp do Zoo = strzał w dziesiątkę. – Agnieszka Sarnecka, Facebook
ZooWeekend okazał się dla naszej czwórki doskonałym pomysłem na spędzenie niedzieli. Odciągnięcie, zwłaszcza starszego syna, od gier komputerowych to nie lada wyzwanie dla nas, jako rodziców, ale tym razem się udało. Szymon nie chciał odejść od stoiska z wężami, by za chwilę zaciągnąć nas wszystkich na pokaz orłów, a później do namiotu z motylami… długo by wymieniać. To był naprawdę dobrze wykorzystany dzień. – Pani Jolanta, zwiedzająca ZooWeekend z rodziną
Podczas wystawy ZooWeekend uczestnicy mieli możliwość zwiedzenia 70 stoisk Wystawców, w ramach których swoją wiedzą dzieliło się z uczestnikami 342 reprezentantów hodowców, firm czy stowarzyszeń, oto wybrane opinie :
Okazuje się że pierwsza edycja imprezy pod nazwą ZooWeekend w Katowickim Międzynarodowym Centrum Kongresowym należała do całkiem udanych. Trzeba tutaj podkreślić i zaznaczyć że zorganizowanie tej imprezy w tak prestiżowym miejscu było nie lada wyzwaniem dla organizatorów. Porównując z odbywającą się dwa tygodnie wcześniej podobna imprezą w Krakowie to tutaj widzieliśmy wyższy poziom, więcej atrakcji oraz większe zainteresowanie samych zwiedzających. Myślę że następna edycja zapowiedziana na 9-10.06.2018 rok będzie jeszcze bogatsza i atrakcyjniejsza. – skomentował wystawę ZooWeekend Andrzej Kociołkowski, recenzent wystaw zoologicznych w Polsce i Europie, właściciel portalu akwa-mania.mud.pl
Niezmiernie cieszy nas pomyślna współpraca Śląskiego Ogrodu Zoologicznego z Grupą ZooWeekend i jej udany debiut. Projekt spotkał się z przychylnością naszych Klientów i Partnerów i szerokim odzewem mediów oraz społeczności skupionych wokół tematów zoologicznych. Dzięki połączeniu sił Śląskiego Ogrodu Zoologicznego z Grupą ZooWeekend, uczestnicy poznali liczne gatunki zwierząt, od udomowionych po egzotyczne, przebywające w ZOO. Gratulujemy Organizatorowi i Wystawcom i mamy nadzieję kontynuować współpracę w przyszłym roku. Życzymy dalszych sukcesów! - tak współpracę z Grupą ZooWeekend podsumowuje Jolanta Kopiec, Dyrektor Śląskiego Ogrodu Zoologicznego.
Opinię tę podziela firma Tropical, generalny patron wystawy :
Składamy serdeczne podziękowania dla Organizatora - Pana Stanisława Kaczorowskiego za zaproszenie firmy Tropical do współpracy podczas pierwszej edycji wystawy ZooWeekend, która miała miejsce 27-28 maja 2017 r. w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach. Wysoko cenimy sobie profesjonalizm oraz szczytną ideę, jaką była organizacja wydarzenia promującego branżę zoologiczną wśród mieszkańców województwa śląskiego i współpraca ze Śląskim Ogrodem Zoologicznym. Wydarzenie, jak wynika z naszych obserwacji, spotkało się z pozytywnym odzewem zwiedzających oraz wystawców, co jest bardzo dobrym zwiastunem do przyszłych działań. Życzymy Grupie ZooWeekend dalszych sukcesów i wyrażamy gotowość do podjęcia współpracy przy kolejnych projektach – komentuje wystawę Zbigniew Joniec z firmy Tropical.
Słowa uznania otrzymaliśmy również od patrona medialnego :
Pierwsza edycja ZooWeekendu pokazała znaczny potencjał tej imprezy. Zarówno duża ilość wystawców jak i dobra (szczególnie zważywszy na fakt, że było to premierowe wydarzenie) frekwencja wśród zwiedzających świadczą o ogromnym zainteresowaniu zoologią. Oryginalna oferta, ciekawie zaaranżowane stoiska i wielu pasjonatów – wszystko to sprawiło, że ZooWeekend od razu bardzo mocno zaakcentował swoją obecność w kalendarzu polskich imprez zoologicznych. Wydarzenia takie jak to są bardzo potrzebne dla promocji zoologii i zarażania nią nowych pokoleń Polaków. To również doskonała okazja dla firm zoologicznych, które mają możliwość zaprezentowania swoich wyrobów i bezpośredniego spotkania z klientem ostatecznym. To także szansa na promowanie obcowania ze zwierzętami domowymi jako mądrego, pouczającego hobby o wiele bardziej pożytecznego niż bezcelowe spędzanie czasu przed telewizorem czy komputerem. Jestem przekonany, że następne edycje tej imprezy okażą się jeszcze większym sukcesem i przyciągną kolejne rzesze wystawców i miłośników zoologii. -podsumowuję Paweł Zarzyński Redaktor Prowadzący czasopisma ZooBranża
Dzięki szeroko zakrojonej kampanii promocyjnej i PR wystawy w lokalnych stacjach radiowych, prasie i portalach internetowych, a także mediach społecznościowych , wzmianki o wystawie nie cichną. Wystawę ZooWeekend promowano zarówno w sieci, jak i poprzez kampanie spotowe na antenie dwóch stacji radiowych i reklamy w największej gazecie regionalnej w Polsce.
Przekazy kierowane były do mieszkańców metropolii śląsko-zagłębiowskiej (liczba mieszkańców: 4 564 394), regionu o dużym potencjale biznesowym, uznawanego za jeden z najszybciej rozwijających się regionów w Polsce (dane Głównego Urzędu Statystycznego).
W temacie wystawy pojawiło się kilkadziesiąt zapowiedzi, a także angażujących społeczności konkursów, w których do wygrania były bilety na wystawę ZooWeekend (m.in. Dziennik Zachodni, Gazeta Wyborcza, Radio Eska, Radio Piekary, SilesiaDzieci, TubaZagłębia, PortalKatowice, MojeKatowice, Telewizja Mysłowicka). Media branżowe, które podjęły temat ZooWeekendu na swoich łamach to m.in. ZooBranża, Fauna i Flora, Magazyn Tanganika, Rynek Zoologiczny.
Liczba publikacji zapowiadających wydarzenie: 54
Liczba relacji z wydarzenia: 23
Relację z ZooWeekendu przygotowały m.in.
TVP Katowice (VIDEO od 11:43 min
https://katowice.tvp.pl/30981498/27052017-godz-2130),Telpol (VIDEO
https://www.facebook.com/telpoltv/videos/1172706149542344/Fakt (http://www.fakt.pl/wydarzenia/polska/slask/zooweekend-w-miedzynarodowym-centrum-kongresowym-w-katowicach/v0k6ls4),
Radio Eska (VIDEO
http://slask.eska.pl/newsy/zwierzaki-przyjechaly-do-katowic-w-miedzynarodowym-centrum-kongresowym-trwa-zooweekend-zdjecia-wideo/453059),Silesion (https://silesion.pl/zooweekend-w-katowicach-27-05-2017),
https://www.facebook.com/telpoltv/videos/1171141156365510/),Portal Katowice (VIDEO
https://www.youtube.com/watch?v=2XnKpGDu1Ko).Pozytywny wydźwięk dotyczy również efektu w mediach społecznościowych:
- blisko 100 wzmianek publikowanych przez media, wystawców i uczestników,
- dotarcia do setek tysięcy osób zainteresowanych zoologią czy posiadających własnego pupila - płatnie i organicznie,
- zbudowania społeczności zainteresowanej branżą zoologiczną.
Pod linkiem
http://bit.ly/2r2faqI przesyłamy Państwu fotorelację z wydarzenia, zapraszamy do obejrzenia zdjęć z wystawy.
Już dziś zapraszamy do zanotowania kolejnej edycji ZooWeekend - 9-10 czerwca 2018 r. w kalendarzu Państwa imprez.
Zapraszamy do współpracy i do zobaczenia!
Pozdrawiam/Best regards
Stanisław Kaczorowski
Koordynator Projektu
Grupa ZooWeekend
tel. +48 501 106 456
s.kaczorowski@zooweekend.pl www.zooweekend.pl